سلاح جنگی

سلاح جنگی
انواح سلاح و مهمات جنگی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 16
بازدید کل : 1058
تعداد مطالب : 31
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



51654+

شنايي بامسلسل دستي اينگرام



پس از جنگ جهاني دوم گوردن اينگرام طراح آمريکا مصمم شده بود مسلسلي جمع و جورتر و قوي تر طراحي کند تا جايگزين مسلسل هاي استفاده شده در جنگ گردد. با اينکه سلاح ابداعي او هيچگاه به ميادين نبرد راه نيافت اما در عوض توانست دنياي گانگسترها و تروريست ها را تسخير نمايد .


 


مي توان گفت مسلسل دستي اينگرام يکي از ساده ترين و در عين حال سريعترين مسلسل هايي مي باشد که تاکنون ساخته شده است. اينگرام يک مسلسل دستي کوچک و سبک است که با مکانيزم گلنگدن باز و فشار مستقيم گاز باروت عمل مي نمايد . البته نوع بسته ي آن نيز توليد گرديده . آنچه بعد از 40 سال باعث شده اينگرام هنوز در ميان سلاح هاي هم رده اش پرطرفدار باشد ، سادگي ، دوام و ارزاني آن است .
در طراحي آن از حداقل قطعات متحرک استفاده شده ، همچنين به ندرت دچار خرابي مي شود و در صورت بروز اشکال هم با خارج کردن تنها يک پين آن را ظرف چند ثانيه مي توان باز و بسته کرد. گفته مي شود مي توان اينگرام را به مدت طولاني زير آب نيز نگهداري کرد.
بدنه سلاح از استيل به روش پرسکاري و به شکل مکعب مستطيل ساخته شده . اجزاي متحرک و لوله در داخل بدنه ي بالايي جاي دارند و بدنه ي پائيني مانند غلافي قسمت بالايي را در بر مي گيرد . دستگيره ي گلنگدن بر روي سطح بالايي بدنه قرار دارد و در هنگام شليک حرکت نمي کند خشاب سلاح مانند بيشتر سلاح هاي بولپاپ T شکل در داخل دسته قرار دارد.
اين کار باعث حفظ تعادل آسان تر سلاح در هنگام شليک با يک دست مي گردد. اينگرام ها معمولاً با قنداق مغزي تاشو عرضه مي شود ولي قنداق چوبي يا تلسکوپي پلاستيکي هم براي آن ارائه شده . همچنين طيف وسيعي از صدا خفه کن ها و دستگيره هاي جلويي اضافي براي آن ارائه شده .

 


مدل هاي مهم اينگرام با نام هاي mac10 و mac11 عرضه مي شوند که شکل ظاهري تقريباً يکساني دارند اما نوع فشنگ مورد استفاده ، وزن ، اندازه و نواخت تير آنها متفاوت است . mac10 با دو کاليبر 0.45 ACP و apara mm 0.9 ساخته شده مي تواند در دو حالت تکتير و رگبار با سرعت 1200 گلوله در دقيقه شليک کند. اما mac11 نسبت به mac10 کوچکتر و سبکتر و داراي لوله ي کوتاه تر است و فقط در حالت رگبار با سرعت وحشتناک 1600 گلوله در دقيقه شليک مي نمايد .
اينگرام در کنار مزايا ، عيب بزرگي هم دارد و آن کنترل مشکل سلاح در هنگام شليک است . به همين خاطر آن را جزو سلاح هاي شليک کن و دعا کن که به هدف بخورد (spray and pray) قرار مي دهند. که البته دستگيره ي جلويي و يا صدا خفه کن هاي بلند که مي تواند در نقش دستگيره هم عمل نمايد تا حدودي اين مشکل را بر طرف کرده است.
با اينکه اينگرام به علت مشکل کنترل از رقيبش ميکرو يوزي ساخت رژيم اشغالگر قدس کارايي کمتري دارد اما خود اسرائيلي ها هم از مشتريان آن هستند و توسط نيروهاي عمليات ويژه رژيم اشغالگر خصوصاً در داخل هواپيما استفاده مي شود زيرا گلوله هاي آن نه بدنه ي هواپيما را سوراخ مي کند و نه کمانه مي کند. همچنين بخشي از نيروهاي مسلح امريکا، انگلستان، پرتغال و تعدادي از کشورهاي امريکاي لاتين در دوره هاي زماني مختلف از آن استفاده کرده اند .
در سال 1975 کمپاني اينگرام اعلام ورشکستگي کرد و ماشين هاي توليد و نقشه هاي فني و سلاح هاي نيمه کاره را به شرکت RPB واگذار کرده کمپاني RPB سلاح را به هدف فروش به غير نظاميان توليد مي کرد . البته گفتني است که دو تن از شرکاي اصلي RPB از قاچاقچيان عمده ي مواد مخدر امريکا بودند. در سال 1982 به خاطر فشارهاي قانوني ناشي از فعاليت هاي شرکاي قاچاقچي RPB شرکت منحل اعلام شد و توليد مسلسل در شرکت ديگري با نام SWD ادامه يافت .
امروزه اين سلاح توسط دو شرکت Vulcane Arms (گلنگدن باز ) و Master piece Arms (گلنگدن بسته ) توليد مي شود .
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:, توسط علی عبدلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :